Praktijkinformatie

Locaties

Onze hoofdvestiging is in Sint Geertruid, het adres is Burgemeester Wolfsstraat 3. Wij hebben ook een dépendence in Eijsden, vanaf 1 januari 2020 is dit Breusterhof 2 (voorheen service loket gemeente).

WebApp

Onze praktijk maakt gebruik van het “Patiënten Portaal” ook wel de WebApp genoemd. U hebt de mogelijkheid om via het “Patiënte Portaal” uw medisch dossier in te zien.

 

U kunt bijvoorbeeld:

      • binnenkort online afspraken maken
      • door middel van een e-consult een vraag stellen aan de huisarts
      • de lijst met uw (chronische) medicijnen bekijken en een herhaalrecept aanvragen
      • het advies van de huisarts nalezen
      • de uitslagen van onderzoek bekijken
      • inschrijven als nieuwe patiënt

 

Op uw eigen telefoon of computer kunt u thuis deze gegevens over uw gezondheid zien. U heeft dan meer informatie om samen met ons te praten over uw gezondheid en om een keuze te maken over uw behandeling.

U vindt het patiënten portaal op de homepage van deze website.

 

Hoe log ik in?

U dient zich eenmalig voor de WebApp te registeren bij ons. Dit kunt u doen door u naam, geboortedatum, mail adres en mobiel nummer naar ons te mailen. Ons e-mail adres is huisartsensintgeertruid@ezorg.nl

 

Zijn uw gegevens veilig?

Alleen de huisarts en de medewerkers van de huisartsenpraktijk en uzelf kunnen uw gegevens zien. Uw gegevens zijn veilig en andere mensen kunnen ze niet zien. U ziet uw medische gegevens nadat u veilig inlogt.

Assistente achter de telefoon

Bereikbaarheid telefoon

De praktijk is elke dag telefonisch bereikbaar tussen 8.00u-12.00u en tussen 14.00-17.00u op het nummer 043 3333 200. U kunt dan bellen voor het maken van een afspraak op één van onze spreekuren in Sint Geertruid of Eijsden, vragen om medisch advies of andere vragen stellen aan de assistentes.
.
Tussen 12.00u en 14.00u is de praktijk alleen bereikbaar voor spoedgevallen (keuze 1).

Herhaalrecepten

Herhaalrecepten kunt u aanvragen via onze receptenlijn. Bel ons telefoonnummer 043-3333 200 en kies dan een 2. Daarnaast kunt u ook via de webapp 24/7 uw herhaalmedicatie doorgeven (nadat u een account heeft aangemaakt en eenmalig met de praktijk heeft gebeld, zie onder kopje home).
.
De aangevraagde recepten kunt u dan na 2 dagen ná 16.00u ophalen bij de apotheek. Mochten wij vragen hebben over uw bestelling (bijvoorbeeld bij onduidelijkheden of wijzigingen) dan nemen wij contact met u op.

De assistente die een patiënt helpt
Ambulance via Huisarts

Spoed / Noodgeval

Bij spoed kunt u altijd terecht. Nadat de assistente u enkele vragen heeft gesteld, zal zij samen met de huisarts inschatten welke hulp nodig is: waar, wanneer en door wie.
.
Bij spoed: bel 043-3333 200 en kies dan een 1.
.
Avond- nacht- en/of weekendzorg nodig?
.
Voor spoedzorg na tussen 17.00u-08.00u en de weekenden belt u met de Huisartsenpost Maastricht 043-7500 123. Adres: P. Debyelaan 25, 6229 HX Maastricht

No-show beleid

Invoering no-show tarief

Helaas komt het regelmatig voor dat patiënten zonder bericht niet op afspraken bij de huisarts of praktijkmedewerkers verschijnen. Op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) is daarom een ‘no-show’ tarief ingevoerd..

Waarom een ‘no-show’ tarief?

Steeds meer mensen willen een afspraak maken voor het spreekuur. In de tijd die bij uw huisarts voor u gereserveerd stond had uw huisarts ook iemand anders kunnen helpen. De praktijk wil de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk houden. U wilt met uw medische klacht immers ook graag zo snel mogelijk geholpen worden. U kunt hieraan meewerken door uw afspraak op tijd telefonisch af te zeggen. Kunt u niet op uw afspraak komen?
.
Meldt dit dan liefst 1 werkdag van te voren (maandag t/m vrijdag) telefonisch bij de assistente op nummer 043-3333200 De afspraak wordt uit onze agenda verwijderd, wij kunnen een andere patiënt helpen en u kunt vaak direct een nieuwe afspraak bij ons maken. Er wordt dan natuurlijk géén no-show tarief berekend.

De hoogte van het no-show tarief

Het no-show tarief is een schadevergoeding voor de kosten die de praktijk maakt. De tarieven van het no-show tarief zijn 15 euro voor een enkel consult van 10 minuten en 30 euro voor een dubbel consult van 20 minuten of langer. Hier vallen ook alle consulten bij de assistentes en praktijkondersteuners onder.

Hoe werkt het?

U ontvangt de rekening met het te betalen bedrag per post thuis. Indien de rekening voor een volgende afspraak nog niet is betaald, dan moet u het bedrag contant aan de praktijkbalie afrekenen, voordat de afspraak door kan gaan.

.
Let op: uw zorgverzekeraar vergoedt de no-show factuur niet.

Noshow Huisarts

Huisarts en uw eigen risico

Wat valt NIET onder eigen risico

De zorg van de huisartsenpraktijk gaat niet ten koste van uw eigen risico. Dit betreft alle telefoontjes, spreekuren en visites. Dit geldt ook voor huisartsenzorg verleend door doktersassistenten, praktijkverpleegkundigen, praktijkondersteuners. Er wordt voor deze zorg geen beroep gedaan op uw eigen risico.

.
Ook voor de ketenzorg die gegeven wordt in de huisartsenpraktijk bij chronische ziekten zoals Diabetes, COPD en voor Hart- en Vaatziekten wordt uw eigen risico niet aangesproken.

.
Wat valt WEL onder het eigen risico

Als de huisarts extra onderzoek aanvraagt zoals foto’s, bloedonderzoek, onderzoek van huidafwijkingen of urinekweken, u medicatie toedient (bijvoorbeeld injecties op het spreekuur of thuis) of voorschrijft dan valt dit wel onder het eigen risico. Ook als de huisarts u verwijst naar een andere hulpverlener of naar het ziekenhuis kan dit vallen onder het eigen risico.

.
De huisarts is niet verantwoordelijk en aansprakelijk voor de kosten die voor bijvoorbeeld voor onderzoek of een verwijzing naar een specialist bij u in rekening worden gebracht. De huisarts heeft geen zicht op de hoogte van het bedrag dat andere zorgaanbieders in rekening kunnen brengen. Ook is de huisarts er niet van op de hoogte wat wel of niet valt onder het eigen risico bij gebruik maken van een andere hulpverlener. U kunt dit zelf navragen bij uw zorgverzekeraar of de hulpverlener naar waar u toe verwezen bent.

.
Het is voor de huisarts niet werkbaar om u bij elke actie die kan vallen onder het eigen risico op de hoogte te stellen, vandaar deze notitie op onze website.

.
Ketenzorg op uw declaratieoverzicht

Uw huisarts is aangesloten bij een huisartsencoöperatie (Zio).

.
Als u deelneemt aan een zorgketen voor chronische ziekten (diabetes en/of CVRM) dan ziet u elk kwartaal een bedrag op uw declaratie overzicht van de zorgverzekeraar staan.

.
Dit is het bedrag dat de huisartsencoöperatie per kwartaal bij uw zorgverzekeraar declareert op basis van contractafspraken. Voor dit bedrag ontvangt u zorg van de huisarts/praktijkondersteuner en diensten van andere ketenpartners (podotherapie, diëtetiek, longfunctie onderzoek, oogfoto (fundus). Het bedrag komt niet ten laste van uw eigen risico.

Toerisme

Ook voor toeristen is onze praktijk bereikbaar en beschikbaar voor medische ongemakken. Wij zullen u als passant inschrijven om u goed te kunnen helpen. Zo kunnen wij ook een verslaglegging sturen naar uw eigen huisarts als u dat wenst.
.
Bel vooraf met onze assistente om te overleggen welke zorg door wie en wanneer nodig is. Bij het bezoek aan onze praktijk, neem altijd uw verzekeringspasje of –nummer en ID-pas mee!

Toerisme Limburg vlag Huisarts
rijbewijskeuring

Rijbewijskeuringen

Onze eigen patiënten kunnen bij onze waarnemer terecht voor rijbewijskeuringen. De reguliere keuring kost 40 euro. (houdt u er rekening mee dat wij helaas geen mogelijkheid hebben om te pinnen). Voor de keuring dient u een potje urine en de keuringsformulieren mee te nemen.
.
Wij doen vanwege drukte momenteel geen keuringen voor patiënten van andere praktijken.

Download onze praktijkfolder

thuisarts

Meer informatie? Thuisarts.nl!

Kijk voor meer informatie op www.thuisarts.nl. Thuisarts.nl is bedoeld voor mensen die informatie zoeken over gezondheid en ziekten. U kunt de informatie op de website gebruiken:

      • om gezond te blijven;
      • om klachten zelf aan te pakken;
      • als u zich afvraagt wanneer u naar de huisarts moet gaan;
      • als u zich wilt voorbereiden op een gesprek met uw huisarts;
      • als u de uitleg en adviezen nog eens na wilt lezen na een bezoek aan uw huisarts;
      • als u op zoek bent naar meer informatie over een onderwerp.

.
Huisartsen gebruiken Thuisarts.nl als ondersteuning bij hun voorlichting aan patiënten voor, tijdens en na het consult.

thuisarts
klachten formulier St Geertruid Huisartsen

Heeft u een klacht?

Als huisartsenpraktijk willen wij ons werk graag zo professioneel mogelijk uitvoeren en vinden wij het belangrijk dat u ons vertrouwt. Natuurlijk kan het voorkomen dat u geen goed gevoel heeft over het contact met onze praktijk. Zo vindt u bijvoorbeeld dat u niet serieus bent genomen of heeft u de praktijk niet goed kunnen bereiken. Wij willen dat dan graag zo snel mogelijk weten, zodat wij dit met u kunnen bespreken en wij ervan kunnen leren.
.
U kunt uw klacht of opmerking indienen door zich rechtstreeks tot een van onze medewerkers te wenden of door gebruik te maken van ons online Klachtenformulier. Eén van onze medewerkers neemt uw klacht dan zo snel mogelijk in behandeling.
.
Wanneer u geen gebruik wens te maken van het klachtenformulier kunt u zich direct wenden tot SKGE.

Klacht versturen naar praktijk

HaZo24 certificaat

Onze praktijk heeft in 2023 opnieuw het HaZo24-certificaat behaald. Dit betekent dat onze praktijk voldoet aan alle eisen, die gesteld zijn binnen HAZO-24 (keurmerk voor 24-uurs-huisartsenzorg in Nederland) en is getoetst door LRQA Register.
.
De HAZO-24 stelt het beperken van risico’s voor de patiënt centraal en bundelt daarnaast wet- en regelgeving, wat ervoor zorgt dat de huisartsen werken volgens de norm van de beroepsgroep. Onder andere door middel van het melden van incidenten/klachten, wordt geborgd dat fouten niet opnieuw gebeuren en werkt de praktijk continu aan verbetering van zorg voor de patiënt.
.
Het hele jaar door hebben wij,  alle medewerkers, hard gewerkt om dit keurmerk binnen de praktijk vorm en inhoud te geven.  De wensen, mening en ervaringen van onze patiënten spelen hierbij in de toekomst een steeds grotere rol, want optimale zorg voor patiënten is waar het uiteindelijk allemaal om draait.

Translate »
Call Now Button